Like, Comment, Follow

Like? Comment? Follow?

Dulu aku memang addicted dengan social media. lebih addicted dengan like, comment dengan follow. sebab bila kita post sesuatu je, mesti nak feedback darpada readers. Sekarang dah boleh kurangkan addiction tu walaupun pada hakikatnya still ada perasaan tu. Penting nya respons daripada orang lain terhadap setiap post yang kita buat sebabnya kita nak cerita kita itu di'approved' oleh orang ramai. Contohnya post di Instagram. Kalau aku sendiri, aku post dengan caption yg berkali2 aku fikir untuk jadikan ia perfect. then, kadang2 tu tunggu orang like and comment. Ada masa, aku buat2 tak peduli pasal post aku tadi dan sambung buat kerja lain. Padahal setiap minit aku akan tengok notification. So, is that a disease? hahahah.

Aku mengaku tak semua post di media sosial tu tujuan sharing semata2. kadang2 ada post yang aku rasa nak di'acknowledge' oleh orang sekeliling. Sebab tak mahu dipinggirkan dan tak mahu dianggap sebagai loser. Pelik kan. Kita sibuk nak jaga persepsi orang terhadap kita. Kadang2 ada terfikir, "Am I too harsh on myself?"

Gadis Tudung Bunga

5 Comments

  1. As salam. Boleh komen, like n share tp kena berpada2. Nanti x pasal2 masuk court. Apa2 pun Abam Kie follows your blog. #4

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu abam kie. xpasal2 kena masuk court. tq follow

      Delete
  2. suka sanagt cerita ini...kalo akak jadi mentua si rayha dah lama akak batu lesung kepala dia, bila malas nak masak tuk laki

    ReplyDelete