Kdrama Review: Criminal Minds Korean

Image result for criminal minds korean

Status: End
Total Episode: 20

Director:YangYoon-ho, Lee Jung-hyo
Writer: Hong Seung-hyun
TV Network: tvN (cable) 
Casts: Lee Joon-gi, Son Hyun-joo, Moon Chae-won, Yoo Sun, Lee Subin




Sinopsis
A remake of U.S. Criminal Minds Series. Pasukan unit khas yang terdiri daripada profilers menyiasat kes2 dengan melihat dari perspective penjenayah bagi menyelesaikan semua kes2. Pasukan terdiri daripada 4 profiler hebat, 1 white hacker dan 1 media specialist.


Review:
Memang SUPERBBB!! Ini one of my top collection crime investigation kdrama. HEHE. Memang tersangat berpuas hati dengan jalan cerita dan kes-kes yang ada. Barisan pelakon pun yang famous2 semuanya. Dan semua jadi profiler yang memang cekap. Aku memang repect giler pada writer cerita ni. Sebab dia remake U.S. punya drama so jalan cerita dia agak unik sebab nak jadikan kes2 tu dalam Korea. Sebagai peminat U.S. Criminal Minds dan peminat tegar drama Korea, drama ni memang tersangat sangat patut untuk ditonton. So, jemput tengok cerita ni ye semua. Drama ni boleh dikatakan ranking tinggi di semua page2 kdrama. 

p/s: maaflah kebanyakan genre crime je banyak review. sebab aku peminat tegar. InsyaAllah next akan datang review genre lain pulak. 

Rating: 😁😁😁😁😁 (5/5)

TRAILER


Gadis Tudung Bunga

1 Comments

  1. i need to watch thisssss

    jmput join ye http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    ReplyDelete